Uncategorized

Ερμηνεύοντας τον SMART στόχο – Μ

By September 19, 2018 No Comments

Συνεχίζοντας της ανάγνωση της λέξης S.M.A.R.T, φτάνουμε στο γράμμα Μ – Μeasurable – Μετρήσιμος.
 Μην ξεχνάς ποτέ πως δεν μπορείς να διαχειριστείς ότι δεν μπορείς να μετρήσεις! Με άλλα λόγια πρέπει να ποσοτικοποιήσετε τους στόχους σας για να είστε σε θέση μετά να αξιολογήσετε αν τους πετύχατε ή όχι.

Οι μετρήσιμοι στόχοι σημαίνουν ότι προσδιορίζετε ακριβώς τι ακριβώς θα δείτε, θα ακούσετε και θα νιώσετε όταν φτάσετε στον στόχο σας. Σημαίνει το σπάσιμο του στόχου σας σε μετρήσιμα στοιχεία. Θα χρειαστείτε συγκεκριμένες αποδείξεις.

Οι μετρήσιμοι στόχοι μπορούν να προχωρήσουν σε μεγάλο βαθμό στην εξάπλωση του τι ακριβώς θέλετε, επίσης. Ο καθορισμός των φυσικών εκδηλώσεων του στόχου ή του στόχου σας καθιστά πιο σαφή και ευκολότερη την προσέγγιση. Για παράδειγμα μια εταιρία για να πει πως έχει στόχο να αυξήσει το τζίρο της κατά συγκεκριμένο ποσοστό 10 % θα πρέπει πρώτα να έχει αξιολογήσει τους οικονομικούς πόρους που είναι διατεθειμένη να δαπανήσει στον τομέα του μάρκετινγκ. Επιπλέον πρέπει να λάβει υπόψιν όλα τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και να τα έχει ως οδηγό στη λήψη βάσιμων αποφάσεων. Τέλος δε πρέπει να αγνοηθούν όλοι οι μακροπεριβαλλοντικοί παράγοντες (πολιτικοί, οικονομικοί κλπ) που επικρατούν εκείνη τη περίοδο και που σαφώς επιδρούν θετικά ή αρνητικά στις επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Αναρωτηθείτε λοιπόν:

• Τι είδους αριθμητική τιμή μπορώ να προσδώσω στο αποτέλεσμα του συγκεκριμένου στόχου;

• Πώς θα καθορίσουμε τι αποτελεί καλό αποτέλεσμα και τι όχι;

Έχοντας λοιπόν μεταφράσει τον στόχο μας με αριθμούς θα είναι εύκολο να πάμε στο επόμενο στάδιο του SMART στόχου και του Α…